Tallinn, Lõime 9
Lastesõime Päkapikk õppeaed III etapp
Söödav mänguline elurikkus meie Päkapiku õppeaias MAMMULA on sellel aastal eriti värviline!
On valmis saanud õppeaia kolmas etapp, kus põhiline fookus on suunatud elurikkusele, söödavale elurikkusele, mitmekesisele tarbeaiale ning muidugi, kõikide liblikate ja lepadriinude aeda meelitamisele! Meie aiakeses võtavad esikoha sellel aastal suured kõrvitsad, kes peidavad end nii lillede, kui ka põõsaste vahele. Palju avastamisrõõmu koos lastesõime perega :)
ÜLDINFORMATSIOON:
-
Projekti nimi: Lastesõime Päkapikk õppeaed III etapp
-
Asukoht: Lõime 9, Tallinn
-
Aasta: 2022 - 2024
-
Projekti algataja: lastesõime rühm Hellikud
-
Projekt ja projektijuht: maastikuarhitekt Maali Roomet-Allese
PROJEKTI AITASID ELLU VIIA:
-
Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalamet õppeaedade rajamise programmi raames;
-
Extery valmistas töölaua väikestele rohenäppudele, et külvamistööd oleks mõnus õues teha;
-
Thermory abiga valmisid termotöödeldud puidust vastupidavad ja ergonoomilised kõrgpeenrad;
-
Kekkilä kasvumullas on taimedel hea kasvada ning multšid aitavad säilitada mullaniiskust ning esteetilist ilu aias;
-
Oaktree konteineris saab kasvada uhke kõrvitsamägi;
-
Hanami maastikuehitajad aitasid toreda õppeaia rajada!
Projekt 2022
Valmis 2024
Fotod: Maali Roomet-Allese
KONTSEPTSIOON – KIRJELDUS
Õppeaed on kujundatud selliselt, et see soodustaks mugava õpi protsessi läbiviimist väikelastega. Istutuskastid on tõstetud kõrgusele, et laps saaks mugavalt seal toimetada, toetada istutuskasti äärele käsi, tööriistasid (väike labidas, väike ämber jne). Kogu õppeaia ruum on paigutatud selliselt, et seal oleks turvaline keskkond, lapsed mahuvad istutuskastide vahele koos õpetajaga ning istutusalad on paigutatud piisavalt kompaktselt, kuid siiski piisava tööalaga lastesõime väliruumi mänguala kõrvale.
Õppeala asukohas on osaline vari päeval, mis aitab vee aurustumist istutuskastidest vähendada. Osalise varjuga asukoht pikendab ka taimede õitsemise perioodi ning nihutab ka saaduste valmist vähesel määral edasi, mis on otsene eesmärk, et õppeaia taimede kasvuprotsessi etappe saaks pikema aja vältel vaadelda/kasutada/tarbida.
Kontseptsioon ja kujundus on planeeritud jätkusuutlikult ning arvestatud on laiendamise võimalusega. Tulevikus on võimalik laieneda õppeaiaga lastesõime territooriumil edasi, lisada uusi element jne. Vastav vajadus selgub õppeaia kasutamise kogemusest.
Õppeaia alale on jäetud ruum/võimalus lisada sinna liigutatavaid istutuskaste/konteinereid. Planeering loob mugava õpperuumi väikelastele, mis arvestab nende liikumise / käitumise / mängimise / olemuse eripäradega. Samuti asub õppeaed mänguala kõrval, mis loob igapäevase võimaluse vaadelda ja kasutada õppeaeda mängu osana, isegi siis kui ei ole planeeritud otsesest õpitegevust õppeaias. See aitab aia muuta väikelaste ruumi osaks, loomulikuks elukeskkonnaks/õpikeskkonnaks/mänguruumiks/väliruumiks.
Planeeritud on ka vajalik infrastruktuur ja õppeaia inventar, kastmisvee kogumise võimalus– vihmavee kogumistünn, teerada, istutuskastide vaheline multšiala, komposti kogumine jne.
2024